زیرساخت دولت الکترونیک برای افزایش رضایت مردم آماده است
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پرداخت وام به سرپرستان خانوار بدون مراجعه حضوری را نمونه خدمات یکپارچه دولت الکترونیک دانست و گفت: زیرساخت دولت الکترونیک برای افزایش رضایت مردم آماده است. […]
روز گذشته رئیس جمهور در گفتگو با وزیر ارتباطات، با اشاره به لزوم تلاش برای توسعه همه جانبه دولت الکترونیک در سراسر کشور گفت: توسعه دولت الکترونیک نیازی حیاتی برای کشور بوده و هر روز ضرورت آن در فعالیت دستگاه های گوناگون قابل مشاهده است. براین اساس همه دستگاه ها موظف به همکاری بیش از پیش برای توسعه دولت الکترونیک هستند. روحانی پرداخت ۱۷میلیون فقره وام بدون حتی یک مراجعه حضوری به بانک ها را آزمون بزرگ کارآمدی دولت الکترونیک و آماده بودن زیرساخت ها اعلام کرد. در این رابطه رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در توئیتر نوشت: اگر مسئولان سایر دستگاه های اجرایی بخواهند این زیرساخت دولت الکترونیک برای افزایش رضایت مردم آماده است. وی گفت: پرداخت وام به بیش از ۱۷ میلیون سرپرست خانوار متقاضی وام تنها با ارسال یک پیامک، بدون نیاز به احراز هویت یا مراجعه حضوری به بانک، یک نمونه از خدمات یکپارچه دولت الکترونیکی است. باقری اصل در پاسخ به انتقاداتی که از تشکیل صف های متقاضیان دریافت سیم کارت به عنوان نقطه ضعف طرح وام یک میلیونی سرپرست خانوار، در توئیتر مطرح شد، گفت: هر خدمت یکپارچه دولت الکترونیکی برخی نقاط ضعف پایگاه های اطلاعاتی دستگاه ها را عیان می کند، اما بعد از این تکمیل اطلاعات پایگاه، تنوعی از خدمات جدید قابل ارائه خواهد بود.