سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راهاندازی شد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه جامع ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف نظارت آنلاین بر عملکرد این دفاتر، خبر داد. […]
به نقل از رگولاتوری، شهرام حیشاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری در این باره گفت: سامانه جامع ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با هدف مکانیزه کردن تمامی فرآیندهای مربوط به خدمات در این دفاتر، بررسی عملکرد و نظارت مطلوبتر بر آنان به صورت برخط، راهاندازی شده است. وی با بیان اینکه این سامانه براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ایجاد شده است، گفت: در این سامانه فرآیندهای ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبهبندی دفاتر و نمایش آن پیشبینی شده است. حی شاد فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، میزان رضایتمندی مردم از خدمات براساس نتایج نظرسنجی، سابقه فعالیت دارنده پروانه و .... را از شاخصهای ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد. وی ادامه داد: همچنین دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت ادارهکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق، عدم وجود امکانات لازم برای ارائه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و ... از شاخصهای دارای امتیاز منفی است. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به اینکه تمام مراحل ارزیابی و رتبهبندی دفاتر در این سامانه برخط است، گفت: با راهاندازی سامانه ارزیابی، رتبهبندی دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و دیگر نیازی به خوداظهاری مکتوب نیست. همچنین از این پس، خدمات دستگاهها براساس رتبهای که دفاتر در این سامانه کسب میکنند، به آنها واگذار میشود، به همین دلیل، ثبتنام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.