مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال در پژوهشگاه ICT ایجاد شد
مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال با تعریف ۵ ماموریت و اقدام کلی در پژوهشگاه ارتباطات و فناروی اطلاعات ایجاد شد. […]
وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حکمی علی شیخ حسنی را به سمت سرپرست مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال این پژوهشگاه منصوب کرد. این مرکز در راستای ابلاغ تصویب نامه هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است. در این حکم اهم برنامه های مورد انتظار از این مرکز در ۵ محور آمده شده است. ۱- اهتمام به پیشنهاد و پیاده سازی ساختار متناسب با فعالیت های مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال و تسریع در روند تحولات مرتبط. ۲- توسعه تعاملات با نهادهای سیاستگذار بخش ICT به ویژه ستاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات. ۳- تسهیل در ارائه خدمات مشاوره به شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت ارتباطات با تاکید و تدوین اسناد جامع و راهبردی آنان. ۴- استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و بانوان ارزشمند در مطالعات راهبردی مرتبط با مفاهیم نوین اقتصاد دیجیتال. ۵- توسعه همکاری های مشترک با دانشگاهها و شرکتهای دانشبنیان.