همراه اول در مسیر تحول؛ رسالت برند جدید چیست؟
همراه اول طی مراسمی در محل نمایشگاه بینالمللی تهران از برند جدید خود رونمایی کرد. هویت بصری تازه این اپراتور، با طراحی ساده، مینیمال و آیندهنگر، بازتابی از چشمانداز نوین آن است. […]
همراه اول طی مراسمی در محل نمایشگاه بینالمللی تهران از برند جدید خود رونمایی کرد. هویت بصری تازه این اپراتور، با طراحی ساده، مینیمال و آیندهنگر، بازتابی از چشمانداز نوین آن است. حرکت از Telco به Techco ریبرندینگ بر اساس پژوهش و تحلیل بازار هدف: تبدیل شدن به رهبر فناوریهای دیجیتال تصویر برند: با پرستیژ، قابل اعتماد، پیشگام و هوشمند ورود به دنیای فراگیر (Immersive) مفهوم Immersive به معنای غوطهوری ( فراگیری ) در یک تجربه نوین است که مرزهای بین دنیای واقعی و مجازی را از میان برمیدارد. این تحول در حوزههایی مانند سلامت، آموزش، سرگرمی و ارتباطات رشد چشمگیری داشته و امروزه ۶۴٪ برندهای برتر جهان در آن سرمایهگذاری کردهاند. همراه اول نیز، با سرمایهگذاری در فناوریهای پیشرفتهای همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، 5G، 6G و XR، مسیر ورود مردم ایران به این جهان جدید را هموار خواهد کرد. جوهره جدید برند همراه اول: قدرتبخشی به دنیای فراگیر هویت بصری جدید؛ بازتابی از تحول بنیادین رنگ آبی الهامگرفته از آسمان، حس احاطه شدن و اعتماد را منتقل میکند. همراه اول، با این تغییرات، در دهه جدید به دنبال تبدیلشدن به یک شرکت فناوری پیشرو است؛ شرکتی که با ایجاد حس قدرت، اعتمادبهنفس و امید در کاربران، به تحقق رؤیاها و نوآوریهای آنان کمک کند.
رویکرد جدید همراه اول نشاندهنده گذار از مدل سنتی اپراتوری ( Telco ) به یک شرکت فناوریمحور ( Techco ) است؛ مسیری که در طراحی و هویت بصری جدید آن نیز مشهود است. همراه اول، با این تحول، در مسیر فناوریهای نوینی همچون ارتباطات 5G و 6G، هوش مصنوعی، واقعیت گسترده (XR)، اینترنت اشیاء و بلاکچین گام برمیدارد. این شرکت، در عین حفظ شعار استراتژیک خود ( هیچکس تنها نیست ) به دنبال ارائه راهکارهای نوآورانه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و خلق آیندهای بهتر است.
در این مراسم که با حضور گسترده مدیران بخش خصوصی و فعالان اکوسیستم دیجیتال برگزار شد، مشاور ریبرندینگ همراه اول با مرور تاریخچه سیساله این اپراتور، فرآیند تغییر برند را تشریح کرد. وی توضیح داد که این تغییرات، نتیجه پژوهشی جامع، شامل نظرسنجی از کاربران، تحلیل روندهای جهانی و بررسی جایگاه برند بوده است.
هدف همراه اول از این تحول، تقویت جایگاه خود بهعنوان اپراتوری پیشرو در حوزههای دیجیتال و فناوریهای نوین است. بازسازی برند، مقدمهای برای معرفی رسمی این شرکت بهعنوان رهبر ارتباطات آینده و ایجاد تجربهای فراگیر ( Immersive ) برای کاربران محسوب میشود.
همراه اول همواره بهعنوان برندی معتبر، پیشرو، هوشمند و در دسترس شناخته شده است. اکنون، با بازآفرینی برند، در پی نمایش تصویری مقتدر، بهروز و پرشور است؛ تصویری که نهتنها داراییهای پیشین برند را حفظ میکند، بلکه مطابق با انتظارات جدید، به آن شخصیت و هویت تازهای میبخشد.
مشاور ریبرندینگ همراه اول در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم اظهار داشت:
«همراه اول در سه دهه گذشته، رؤیاهای فناورانه مردم ایران را به واقعیت تبدیل کرده است. در دهه نخست، اتصال و ارتباطات را فراهم کرد. در دهه دوم، درهای اینترنت و اطلاعات جهانی را گشود. در دهه سوم، اکوسیستم دیجیتال ایران را تقویت کرد و اکنون، در آغاز دهه چهارم، وارد دنیای فراگیر ( Immersive ) خواهد شد.»
تحولات صورتگرفته در برند همراه اول، بر پایه حفظ شعار همیشگی این اپراتور یعنی « هیچکس تنها نیست » شکل گرفته است. این تغییر، نهتنها هویت بصری جسورانهتری را به نمایش میگذارد، بلکه با کاهش نگرانی کاربران در مواجهه با دنیای آینده، این پیام را منتقل میکند که همراه اول، همواره در کنار آنها خواهد بود.
در مراسم رونمایی، نشان داده شد که هویت بصری جدید همراه اول، در عین مدرن بودن، جسورانه و نوآورانه است. رنگها و نشان تجاری تازه، مفهومی از جهانی متصل و پویا را القا میکنند؛ دنیایی که در آن، ارتباطات مدرن، همگرایی و انسجام را معنا میبخشد.