مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان: آرامش بخشی و نشاط خانواده ها رویکرد صدا و سیمای مرکز گیلان
رشت- مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان اقدامات این مرکز در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا را تشریح و آرامش بخشی و نشاط خانواده ها را رویکرد اصلی این مرکز عنوان کرد. […]
رشت- مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان اقدامات این مرکز در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا را تشریح و آرامش بخشی و نشاط خانواده ها را رویکرد اصلی این مرکز عنوان کرد. «محمد باقر باقرزاده» با بیان اینکه از ابتدای اسفند و در ایام شیوع ویروس کرونا این مرکز با تغییر جدول پخش برنامهها رویکرد آرامش بخشی، نشاط و آگاهی بخشی را در پیش گرفت، اظهار کرد: و از ابتدای اسفند تا پایان نوروز بیش از ۴۲ هزار دقیقه برنامه در این راستا به روی آنتن برده است. وی، گفت: سیمای مرکز گیلان با تولید ۶۴۰۰ دقیقه برنامه و پخش ۱۹ هزار دقیقه برنامه تأمینی تلاش کرد که روحیه امید و آرامش را در مخاطبان خود تقویت کند. باقرزاده در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه صدا و سیمای استان با محوریت قرار دادن این موضوع بر اساس دستور العمل سازمان صدا و سیما آرامش بخشی، اطلاع رسانی، امید آفرینی و نشاط را رویکرد اصلی خود قرار داد، گفت: در این راستا سیمای مرکز گیلان در برنامههای روتین خود از جمله خانه مهر، مهتاب شبان، جنگل دوستی، لوجنک، هفت هنر، سریال جایزه ۴ و سایر برنامهها به آموزش، آگاهی رسانی برای پیشگیری و تغییر سبک زندگی و حفظ سلامت مخاطبان با زبانی هنرمندانه پرداخت و پیوسته از حضور کارشناسان، متخصصان و مسئولین به ویژه اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان بهره گرفت. وی ادامه داد: گیلان پس از قم دومین استان درگیر با ویروس کرونا بود و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان رفتاری متفاوت از این ویروس را شاهد بودیم، در پی کاهش تجمعات، لغو سفرهای نوروزی جدول پخش سیما نیز دستخوش تغییرات اساسی شد. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: علیرغم وجود بحران، شبکه باران متناسب با شرایط و اطلاع رسانی مستمر و در عین حال برجسته سازی واقعیت ویروس کرونا با رویکرد نشاط آفرینی، آموزش و سرگرمی و اطلاع رسانی در ایام نوروز با بینندگان خود همراه شد. وی به برخی از برنامههای پیش بینی شده در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: ویژه برنامه «بوی بهار» از ساعت ۵:۳۰ صبح روز جمعه با بخشهای متنوع در ابتداییترین لحظات تحویل سال با بینندگان خود همراه شد. برنامه «بنفشه گول» دیگر برنامه سیمای مرکز گیلان بود که در ۱۵ قسمت ۶۰ دقیقهای هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ با بخشهای نمایش طنز، دوربین مخفی، موسیقی فولکلور و پخش پشت صحنه جذاب سریال پر مخاطب جایزه ۴ و مصاحبه با عوامل این سریال لحظاتی شاد برای بینندگان این شبکه فراهم آورد. باقرزاده «گول بهار» را دیگر برنامه نوروزی سیمای گیلان در این ایام عنوان و اظهار کرد: این برنامه نیز هر شب از ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه در ۱۴ برنامه با بخشهای طنز، دوبله گیلکی، پخش موسیقی، اطلاع رسانی از عملکرد دستگاههای مختلف استانی پیرامون مبارزه با کرونا در ارتباطهای زنده تلفنی و تصویری، دعوت از مسئولان ارشد استان برای بیان دستاوردهای نظام در زمینه توسعه استان مانند گازرسانی، برق، راه و …، بخشهای ارسالی مردم از سرگرمیهای آنها در ایام حضور در خانه پخش شد. وی با اشاره به اینکه «باز باران با ترانه» نیز هر شب از ساعت ۲۳ به مدت ۴۰ دقیقه اقدام به پخش تصنیفهای گیلکی و پاپ بر اساس سلیقه مخاطب پخش میشد، افزود: این برنامه در حال حاضر نیز با ایتم های جدید مثل پرداختن به پویشهای مردمی برای امید آفرینی در جامعه در کنار پخش تصنیفهای زیبا در حال پخش است. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان تصریح کرد: سریال فاخر «قصههای ما» که با هنرنمایی تعدادی از نوجوانان گیلانی با موضوع پیشرفت مناطق روستایی و نشان دادن دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای نسل نوجوان به کارگردانی «صادق حسین پور» و تهیه کنندگی «عبدالله جلالی هریس» ساخته شده در جدول پخش برنامههای نوروزی قرار گرفت و با توجه به ساخت هنرمندانه این اثر مورد اقبال شبکه دو سیما نیز قرار گرفته است. باقرزاده افزود: جشنواره فیلمهای نوروزی و جشنواره انیمیشن، پخش مستند «امی گیلان» با نگاهی شاد و جوان پسند به معرفی نقاط مختلف و ظرفیتهای گردشگری استان میپردازد، واکنش صحیح» که عملکرد گروههای جهادی و پویشهای مردمی و همدلانه را به تصویر میکشد، «بارانه»، تهیه و پخش موسیقی تصویرهای شاد و … از دیگر اقدامات این شبکه در ایام نوروز برای پر کردن اوقات فراغت مردم استان گیلان بود. وی با بیان اینکه خواندن ادعیه در ایجاد نشاط معنوی و آرامش بخشی در مردم استان نقشی مؤثر دارد لذا سیمای مرکز گیلان با ارتباط زنده با شبکه سراسری و پخش ادعیه جهت رفع بلا و ارتباط با اماکن مذهبی استان از برکات ماههای پرفیض رجب و شعبان برای ایجاد آرامش در مخاطبان خود بهره برد، ادامه داد: معاونت صدا نیز در این روزهای سخت و پرکار تمام توان خود را به کار گرفت و با تولید بیش از ۱۴ هزار دقیقه برنامه از کرونا سخن گفت و هم در نقش کرونا با مردم صحبت کرد تا زنجیره انتقال پاره شود. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین به پخش برنامههای امید آفرین از طریق رادیو گیلان نیز اشاره و بیان کرد: ۱۰۰۰ اسلاید ویژه و بارگذاری ۴۰ هزار اسلاید در رادیو نما، تولید ۱۴ برنامه کوتاه با موضوع بازیهای بومی محلی در خانه به مدت ۸۴ دقیقه، تولید ۴۰ بسته صوتی بهداشتی- پزشکی به مدت ۱۸۰ دقیقه، تولید ۳۰ بسته صوتی (کتاب صوتی) به مدت ۱۵۰ دقیقه و تولید ۱۰۰ گزارش از مراکز پزشکی و درمانی استان به مدت ۵۰۰ دقیقه از دیگر اقدامات معاونت صدا در این ایام بوده است. وی با بیان اینکه این معاونت با پخش برنامه «دوباره بهار» در لحظه سال تحویل، ویژه برنامه صبح نوروز با عنوان «همیشه بهار»، ویژه برنامه عصر «بنفشه گول»، «گیلانه»، «ساعت جوانی»، «گلچین»، «سلام زندگی»، «تالشونه»، «سلام بر مهدی (عج)»، «تی تی گل»، «جوانهها» و… و. با بخشهای مختلف طنز، نمایش، پخش موسیقیهای متنوع و شاد، پخش ادعیه و تصنیفهای مناسبتی در ایام میلاد ائمه اطهار (ع) سعی کرد لحظاتی شاد و آرام بخش در ایام قرنطینه و تعطیلات نوروزی برای شنوندگان رادیو گیلان فراهم آورد. وی با اشاره به برنامههای تولید شده در معاونت خبر، گفت: معاونت خبر گیلان نیز از همان روزهای نخست برای ثبت ایثار و فداکاری کادر درمان همراه با مدافعان سلامت و در راستای رسالت اطلاع رسانی خطر با حضور در مراکز درمانی و بیمارستانها علاوه بر ویروس کرونا با شایعات و حواشی ایجاد شده در این خصوص مبارزه کردند. باقرزاده با بیان اینکه معاونت خبر مرکز گیلان در روزهای کرونایی ۲۶۰۰ دقیقه برنامه خبری، ۳۰۰ گزارش رادیویی و تلویزیونی نیز تهیه کردند که از شبکههای سراسری پخش شد، ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز این معاونت بیش از هر زمان دیگری پای کار حضور داشت و با تولید ۸۶ انیمیشن و موشن گرافیک، ۱۸ مورد نکات بهداشتی و ۳۷۳ مورد عکس و پوستر و کاریکاتور، برای رفع تشویش اذهان و مبارزه با نشر اخبار کذب در بین مردم نهایت تلاش خود را به کار گرفت. وی تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان با تمام توان و ظرفیت تا پایان بحران و رفع سایه شوم این ویروس منحوس در کنار مردم استان بوده و تلاش خواهد کرد که شرایط را به گونهای فراهم آورد که طرحهای فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن برای مخاطبان عزیز طاقت فرسا نباشد.