سیاسی
روزنامه امروز
    Row Error
کدخبرنگار: 101 تاریخ انتشار: 1401-03-22 / 14:10:00

۱۲۰۰ پایگاه سنجش نوآموزان، آمار بسیار مطلوبی است

    وزیر آموزش و پرورش گفت: ضروری است در طول سال تحصیلی، سنجش ادامه داشته باشد و فرآیند سنجش به‌صورت الکترونیکی انجام شود. […]

۱۲۰۰ پایگاه سنجش نوآموزان، آمار بسیار مطلوبی است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش‌دبستانی که در دبستان دخترانه رازی منطقه ۳ تهران برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، اظهار کرد: دانش آموزان دارای استعدادهای مختلفی هستند که شناسایی و ایجاد زمینه شکوفایی آن بر عهده نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت: برنامه ملی سنجش از سال ۱۳۷۳ آغازشده و همچنان ادامه دارد، لذا برای داشتن نیم‌رخ نوآموزان باید از ابزارهای جدید و به‌روز بهره‌مند شویم و از قبل از دبستان این برنامه را آغاز کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی، آمار دانش آموزان استثنایی را نیم درصد اعلام و عنوان کرد، افزود: ضروری است در طرح سنجش از همه ابزارها استفاده کنیم و در طول سال تحصیلی سنجش ادامه داشته باشد و فرآیند سنجش به‌صورت الکترونیکی انجام شود تا نیاز کمتری به مراجعه حضوری باشد.

۱۲۰۰ پایگاه سنجش، آمار بسیار مطلوبی است

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم استعداد همه دانش آموزان شناسایی‌شده و در مسیر خود قرار بگیرد، لذا استفاده از معلمان متخصص و مجهز به علم روز در مدارس امری ضروری است.

نوری افزود: اکنون هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و حدود ۴۰۰ پایگاه سیار داریم؛ در سال گذشته میزان دانش آموزان شناسایی‌شده دیرآموز کمتر از ۶ درصد بوده است، تعداد دانش آموزان استثنایی کمتر از دو دهم درصد در مدارس تلفیقی و تعداد دانش آموزان استثنایی حدود نیم درصد هستند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: تعداد ۱۲۰۰ پایگاه سنجش، آمار بسیار مطلوبی است؛ البته امکانات همه پایگاه‌ها مانند هم نیست، لذا در برخی مناطق دوردست با کمترین امکانات برنامه سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به سمت الکترونیکی کردن کامل فرآیند سنجش پیش برویم، اظهار کرد: اهداف برنامه سنجش به تدریج افزایش پیدا می‌کند و تاکنون گروه‌های زیادی از دانش آموزان به این برنامه اضافه شده‌اند و تعداد سنجه‌ها افزایش پیدا کرده است تا نیم رخ کامل‌تری از دانش آموزان داشته باشیم و بتوانیم با شناسایی ویژگی‌های فرد فرد دانش آموزان برای آنان برنامه‌ریزی تحصیلی بهتری کنیم.

نظر شما
ارسال دیدگاه

گزارش تصویری