اقتصاد ایران به فرماندهی مرکزی نیاز دارد
روسای اتاقهای سراسر کشور در نشست با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با توجه به توافقات اخیر بین ایران و آمریکا، ضمن تشریح دغدغهها بر لزوم استفاده از نظرات بخش خصوصی در مسیر توسعه اقتصادی و فرصتی که در اختیار کشور قرار گرفته است، تاکید کردند. […]

صمد حسنزاده رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به شهادت شخصیتهای بزرگ و مردم بیگناه در جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان، خاطرنشان کرد: سران همه کشورها به ویژه سازمانهای بینالمللی مسئولیت سنگینی در قبال تجاوزهای ناجوانمردانه به کشور دارند. حسنزاده با تقدیر از عقلانیت، حکمت و تدبیر مسئولان ارشد نظام در جریان توافق اخیر خاطرنشان کرد: به دنبال برنامههای توسعه اقتصادی، ملت ما در قبال نسلهای آینده مسئولیت بزرگی برعهده دارند چراکه ایران با وجود ثروت ملی عظیم و انسانهای فرهیخته که هر کدام سرمایه بزرگی محسوب میشوند، باید بتوانند از این ظرفیتها به خوبی بهره ببرند. او با ابراز امیدواری درزمینه مرتفع شدن مشکلات ناشی از جنگ با همکاری فعالان اقتصاد باتجربه در تمامی برنامههای اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتهای بزرگ فعالان اقتصادی به ویژه در اتاقهای سراسر کشور نیاز داریم ضمن حمایت از مذاکرهکنندگان در کنار سیاستهای دولت و تدابیر بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری که با عقلانیت و درایت بسیار بزرگی مسائل را رصد میکنند، از دستاوردهای مذاکره بیشتر برخوردار شویم. او در ادامه با بیان این مطلب که رئیسجمهور اعتقاد دارد امروز اگر نهادی بتواند مشکل اقتصادی را حل کند، آن نهاد اتاق ایران است، به حضور رئیسجمهور پزشکیان در جمع اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیونهای تخصصی اتاق ایران به منظور آگاهی از دیدگاههای فعالان اقتصادی برای مدیریت شرایط جنگ اشاره کرد و گفت: در این نشست، چهار مطالبه اصلی شامل شفافیت ارزی، مقابله با رانت و قاچاق، مدیریت مصرف انرژی و تقویت تولید و صادرات، مطرح شد.
امیدواریم مذاکراتی که برای رفع تجاوز صورت گرفته است، نتیجه خوبی برای کشور به بار آورد.







