استاندار مازندران: میز خدمت الکترونیکی در مازندران برپا شود
ساری - استاندار مازندران خواستار برپایی میز خدمت الکترونیکی برای خدمات دهی به مردم در دوران شیوع کرونا شد. […]
ساری - استاندار مازندران خواستار برپایی میز خدمت الکترونیکی برای خدمات دهی به مردم در دوران شیوع کرونا شد. احمد حسین زادگان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این که ابلاغ کردیم جلسات استانداری و استانی حتی الامکان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود، گفت: جلسات استان در بخشهای مختلف را در چند روز اخیر با رعایت فاصله معقول و منطقی و موازین بهداشتی آغاز کردیم تا کار مردم به تعویق نیفتد و باید به این روند سرعت بدهیم. حسین زادگان با اشاره به این که از جمله مباحثی که پیش از شیوع کرونا در نظام اداری شروع شده بود، موضوع دورکاری کارکنان بود، افزود: دورکاری در روند اجرا دارای مشکلاتی بود و پیشبرد امور در عمل در این ساز و کار دقیق پیش بینی نشده بود و گاهی امور مردم معطل میماند. وی با بیان این که برای اجرای درست دورکاری برخی آمادگیها و زیرساخت لازم و کارگروهی که این ساز و کارها را احصا کند وجود نداشت، گفت: امروز مقرر شد این گارگروه در اسرع وقت تشکیل شود، فعالیتها و اموری که قابلیت دورکاری را داشته باشد به نحوی که امور مردم به تعویق نیفتد، دقیقاً احصا شود. استاندار ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ در مورد نوبت بندی و نوبت دهی کارکنان نیز بررسی ویژه صورت گیرد تا مشخص شود دستورات چند درصد اجرا میشود. وی با اشاره به این که در خصوص میز خدمت نیز همه دستگاهها موظف به اجرای آن شدند تا میزان حضور ارباب رجوع، بوروکراسیهای زائد و پیگیریهای مردم کمتر شود و مردم را کمتر درگیر کند، اظهار داشت: در این مقطع که درگیر مقابله با شیوع کرونا هستیم، میز خدمت بسیار میتواند به ما کمک کند و در این خصوص بیشتر باید میز خدمت الکترونیک برجسته شود و خدماتش شتاب گیرد تا مراجعه مردم را در دستگاهها کم کند. استاندار، عنوان داشت: مسئولیت ویژه ای برای این پروژه مشخص شده تا در بازه زمانی محدود؛ فعالیتهایی که در دستگاههای اجرایی دارای قابلیت ارائه در میز خدمت و از طریق خدمات الکترونیک به مردم است، شناسایی شود و هم اگر در حوزههای زیرساختی مشکلاتی وجود دارد، دستگاهها خدمات بیشتری را بتوانند از طریق میز خدمت به صورت الکترونیک ارائه کنند.