تولید محتوا لازمه تبدیل شدن ایران به محور جدید گردشگری
معاون گردشگری کشور گفت: یکی از اصلیترین برنامههای معاونت گردشگری جذب گردشگر از طریق تولید محتوا و بازاریابی خارجی است. […]
نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانها با حضور علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور همزمان با برگزاری هفتمین همایش افق تحول امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در هتل لاله تهران برگزار شد. معاون گردشگری کشور هدف از برگزاری این نشست را مرور هدفگذاریها و برنامههای گذشته، ارزیابی عملکرد ادارات کل استانها و ارائه برنامههای جدید عنوان کرد. وی با اشاره به اهمیت حوزه بازاریابی خارجی استانها، افزود: یکی از اصلیترین برنامههای معاونت گردشگری جذب گردشگر از طریق تولید محتوا و بازاریابی خارجی است. اگر قصد داریم تبدیل به محور جدید گردشگری شویم و گردشگری خارجی به کشور بیاید منوط به تقویت این حوزه است. شالبافیان بر تمرکز، تجمیع و ارائه محتواهای تولید شده توسط ادارات کل استانی تاکید و تصریح کرد: محتواهای کاربر محور که توسط گردشگران تولید میشود، بیشترین تأثیرگذاری را روی جذب گردشگر دارند که ترغیب گردشگران به تولید چنین محتوایی همچنین تولید محتوای موضوعی در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد. حضور در جلسات استانی همچنین ارتباط و مطالبه از دستگاهها، تحقیق بازار هدف، تقویت روابط عمومیها از دیگر نکات مورد تاکید شالبافیان بود. رویدادها، مهمترین ابزار چانهزنی در استان معاون گردشگری کشور محوریت برای تخصیص اعتبار به رویدادها را ثبت آنها عنوان کرد و افزود: امروز جاذبههای مکان محور تحت شعاع جاذبههای زمان محور قرار گرفتهاند. رویدادها ابزار مناسبی برای معرفی ظرفیتهای بومی، اشتغالزایی و همافزایی سه حوزه مأموریتی وزارتخانه هستند. وی همچنین یکی از ابزارهای تقویت چانهزنی در استانها را ثبت رویدادها عنوان کرد. شالبافیان با اشاره به اهمیت تشکیل میزهای موضوعی گردشگری با کمک ظرفیت افراد مشتاق بیان کرد: در مورد گردشگری دسترسپذیر با استفاده از ظرفیت افراد دغدغهمند اتفاقهای خوبی افتاده است. در دیگر حوزهها نیز افراد مشتاق بسیاری هستند که با باز کردن فضا میتوان از این ظرفیتها به نفع گردشگری استفاده کرد. معاون گردشگری کشور در ارتباط با اهمیت تنوعبخشی محصولات گردشگری، بیان کرد: یکی از راههای سریع اشتغالزایی شناسایی و استفاده از مزیتهای رقابتی است که با تمرکز هر استان روی دو تا سه میز میتوان نتیجه ملموس گرفت. استفاده از ظرفیتهای بیرونی و تمرکز روی مزیتهای رقابتی مهمترین موضوعی بود که شالبافیان در ارتباط با میزهای گردشگری مورد تاکید قرار داد. وی با اشاره به مشخص بودن وظایف دستگاههای مختلف، بر تعامل دو طرفه تاکید کرد.