کتاب «برنامه های منتخب رادیو در بهار ۱۳۹۹» منتشر شد
روابط عمومی معاونت صدا با همکاری اداره کل طرح و برنامه و شبکههای رادیویی، کتابچه «منتخب برنامه های رادیو در بهار ۱۳۹۹» را منتشر کرد. […]
به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، رسانه رادیو در ایران و جهان هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ کمیت و کیفیت از جایگاه ویژه ای در عرصه ی تاریخ برخوردار است. گستردگی نفوذ رادیو را امروزه بیشتر می توان درک کرد، چرا که در عصر حاضر با بروز فضاهای نوین رسانه ای، رادیو علاوه بر شنوندگان دیرینه خود، مخاطبان امروزی با تعلقات جدید را نیز جذب کرده است. رادیو از طریق صدا، مخاطب را به تفکری نو هدایت می کند و با تأثیر بر ذهن مخاطب او را آزادانه به تصویرسازی وا می دارد. همچنین در این هیاهوی رسانه ای امروز که مملو از جریان های بیگانه است و هجمههای بسیاری بر داشتههای ملتها و فرهنگ ها وارد می شود، با توجه به نام گذاری سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه برنامه سازی رادیو به ساختارها و قالب های مختلفی توجه شده و چیدمان برنامه ها تغییر کرده است . در این راستا رادیو از یک سو عهده دار مأموریت عمومی است که عبارت است از اطلاع رسانی، معرفی کار آفرینان برتر و بازگو کردن اقداماتی که مردم و مسئولان در این راستا انجام می دهند. از سوی دیگر رادیو عهده دار مأموریت تخصصی است که همانا ارتقای کیفیت برنامه های رادیویی از حیث محتوا است به نحوی که جدا از برنامه های گفتگو محور، تولید برنامه هایی با ساختارهای نوین، پادکست ها، مستندهای رادیویی، برنامه های مخاطب محور، جذاب و آموزنده، منجر به رشد کیفی و فراگیر تمامی برنامه های شبکه های رادیویی شود. اکنون به همت برنامه سازان خلاق، مدیران و همکاران فعال، «برنامه های منتخب شبکه های رادیویی بهار ۹۹» که برای آگاهی و اطلاع رسانی درون و برون سازمانی، انتخاب و برای آگاهی بیشتر مخاطبان رادیو تدوین شده است، تقدیم می شود.
رادیو به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین رسانه ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا، ایجاد «ستاد کرونا» در معاونت صدا و تولید و پخش برنامه های متنوع، آگاهی بخش و آموزنده در همه شبکه های ملی و سراسری مأموریت ویژه این معاونت است.
محتوای برنامه های منتخب براساس موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، معارفی و قرآنی، اقتصادی، طنز، سلامت، ورزشی، علمی، تاریخی و دفاع مقدس و بخش های ویژه نمایش های رادیویی، پیام و آوا و ایرانصدا، دسته بندی شده تا مخاطب بتواند افزون بر دسترسی دقیق محتوایی، با مضمون برنامه ها نیز آشنا شود.