معاون پرورشی و فرهنگی تأکید کرد ، پیگیری رصد دقیق آسیبهای اجتماعی دانشآموزان از طریق شبکه شاد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش رصد آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در شرایط کنونی را مهمترین دغدغه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست که قرار است از طریق شبکه شاد پیگیری شود. […]
علیرضا کاظمی در دومین جلسه طرح نماد در سال ۹۹ که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: آسیبهای اجتماعی از مهمترین مسائلی است که در این شرایط باید به آن پرداخته شود و نباید از آن غفلت کنیم شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنیم و از فضای ایجادشده بهره کافی را ببریم. وی افزود: دو سوال مطرح است اول اینکه ارتباط دانش آموزان، والدین، مشاوران، سامانه نماد و شبکه شاد چیست؟ یعنی در این شرایط باید ارتباطی بین این گروهها و شبکه شاد ایجاد کنیم و سامانه نماد باید فعالترین سامانه به لحاظ کارکرد باشد تا مشاوران به معلمان بتوانند گزارش بدهند و دانش آموزان در معرض خطر را معرفی کنند. کاظمی بابیان اینکه سیستم غربالگری در این سامانه باید بهصورت الکترونیک انجام شود بهویژه غربالگری اورژانسی و همچنین سیستم ارجاع در این سامانه باید فعال باشد، گفت: سوال دوم اینکه چگونه اهداف کمی و کیفی را در شرایط جدید و خاص جامعه و بهویژه مدارس در سامانه نماد تعریف کنیم و چگونه فرآیند آموزش نماد را در شبکههای اجتماعی بهویژه شبکه شاد اجرایی کنیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تولید محتوا را در حال حاضر با استفاده از ظرفیتهای شبکه مجازی سادهتر از قبل دانست و تصریح کرد: برای مشاوران باید تولید محتوا شود این امر هم سادهتر شده و هم هزینههای آن کاهش پیداکرده است و فرآیند آموزش در شرایط کنونی استمرار باید داشته باشد و در بعد اجرایی و تولید محتوای آن باید طرح و برنامه داشته باشیم. وی اذعان کرد: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مهمترین حوزه است که میتواند از شبکههای ایجادشده حتی بعد از ایام کرونا هم استفاده کند و باید بستری برای آن فراهم کرد تا این فضا برای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی باقی بماند.