تقاضای خرما در میادین میوه و تره بار افزایش یافت
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از افزایش تقاضای خرما در میادین میوه و تره بار با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد. […]
سید سعید راد با اعلام اینکه از مدتها قبل، هماهنگیهای لازم برای عرضه مستقیم خرما به شهروندان در میادین میوه و تره بار با همکاری سازمانهای مربوطه انجام شده است، افزود: به این منظور، از طریق اختصاص غرفههای تک محصولی عرضه مستقیم خرما، تسهیلات ویژهای را هم برای عرضهکنندگان این محصول و هم برای مصرفکنندگان در نظر گرفتهایم. وی با اشاره به اینکه با توجه به هماهنگیهای انجام شده، محصول ۶ استان خرماخیز کشور به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار عرضه میشود، اظهار کرد: تولیدکنندگان خرما در استانهای هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان، نسبت به عرضه محصول خود در غرفههای تک محصولی به شهروندان اقدام میکنند. راد با بیان اینکه در حال حاضر، قیمت هر کیلوگرم خرمای رطب در غرفههای تک محصولی میادین میوه و تره بار ۱۹,۷۰۰ تومان است و این محصول در غرفههای داخل سالنهای میادین به قیمت ۲۲ هزار تومان عرضه میشود، تصریح کرد: همچنین قیمت هر بسته ۷۰۰ گرمی رطب مضافتی سه رج در غرفههای تک محصولی ۱۳,۸۰۰ تومان است و این محصول در غرفههای عادی میادین به قیمت ۱۵,۳۰۰ تومان به فروش میرسد. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مصرف خرما افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: تدابیر این سازمان از نقش قابل توجهی در کنترل بازار خرما برخوردار بوده و به همین دلیل، با وجود افزایش قابل ملاحظه تقاضا، شاهد ثبات قیمت این محصول هستیم.