افزایش ظرفیت و بهبود سامانه های تهویه خطوط مترو
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، از افزایش ظرفیت و بهبود سامانه های تهویه خطوط در حال بهره برداری خبر داد. […]
علی امام، گفت: این اقدام با هدف بستر سازی برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط مختلف و نیز راه اندازی سامانه های تهویه در برخی خطوط در حال بهره برداری انجام می شود که نصب آنها در دوره های گذشته به دلایل مختلف به آینده موکول شده است. وی افزود: یکی از دلایل اجرای این پروژه بهبود شرایط و نیز آماده سازی برخی از خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها است. امام ادامه داد: در طراحی های اولیه سرفاصله حرکتی خطوط مترو تهران برای مدت زمان ۲ و نیم دقیقه طراحی شده است. با توجه به اینکه کاهش سرفاصله حرکتی قطارها منجر به افزایش تعداد آنها در تونل می شود، نیاز به تغییر چینش یا افزایش ظرفیت سامانه های تهویه داریم تا بتوانیم هنگام کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط، ایمنی و استاندارد را حفظ کنیم. وی با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای محوری ما در این دوره رفع نقایص ایمنی احتمالی خطوط در حال بهره برداری است، خاطرنشان کرد: به علت هزینه بالایی که نصب و راه اندازی سامانه های تهویه دارند، در دوره های گذشته برخی از مدیران ترجیح داده اند به دلایل مختلف تنها به پیش بینی سامانه های تهویه در طراحی خطوط بسنده کرده و در برخی نقاط از نصب و راه اندازی آنها خودداری کنند که البته با توجه به سرفاصله حرکتی قطارها در گذشته ممکن است این امر برای مدیران در آن دوره قابل توجیه بوده باشد.