رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران: دنبال تغییر ادبیات درباره شهر تهران هستیم
غلامحسین محمدی از تغییر ۷۰ درصدی محتوای مربوط به شهر تهران و ادبیات سازی شهر جدید و مدیریت جدید شهر بوده است. […]
غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به شروع هفته ارتباطات به توضیح فعالیت های دیپلماسی عمومی شهرداری تهران پرداخت و گفت: روابط عمومی شهرداری تهران ذی نفعان متعددی دارد و شهرداری باید نسبت به آنها واکنش نشان دهد. وی اولین مساله جدی فعالیت این مرکز را توضیح ضرورت تغییر نحوه اداره شهر تهران که با کاهش منابع، تغییر رویکرد در خصوص شهر فروشی، توسعه منابع پایدار و افزایش پایدار سازی منابع درآمدی و پایداری منابع دانست. رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران با بیان اینکه در عرصه شهر نیاز به مفهوم سازی جدید داریم که زندگی شهروندی و حق بر شهر را تعریف کرده اظهار داشت: این اتفاقات تعلق مردم را نسبت به شهر تغییر می دهد. وی گفت: روابط عمومی به صورت کلیدی به دنبال تغییر ادبیات درباره شهر تهران است. محمدی با اشاره به اینکه تولید ۷۰ درصدی محتوای شهردار تهران مربوط به ادبیات سازی شهر جدید و مدیریت جدید شهر بوده است، ابراز داشت: سعی کردیم پیگیر انتقال این پیام ها باشیم و طبق نظر سنجی ها بخش عمده ای از این ادبیات به مردم وارد شده است. رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران به وجود ۴ موج نظرسنجی در زمان کرونا در شهرداری تهران خبر داد و گفت: ما با تراکم فروشی به معنای کیفیت شهر پایداری فرهنگی و اجتماعی موافقیم و روابط عمومی وظیفه خود را در غنا بخشی به این مساله می داند. وی افزود: ما به دنبال شناسایی مخاطبان شهری (کودک، سالمند زنان ذی نفعان) بوده ایم تلاش شده که با این اقشار گفتگو شود که بخشی از این وظیفه به عهده معاونت شهری بوده است. محمدی با اشاره به اینکه با انواعی از شهروندان با تنوع سلیقهای روبرو هستیم و تلاش کردیم پاسخگو باشیم. گفت: گفتگو با اقشار مختلف برای نهادینه سازی فضای ارتباطی مد نظر بوده که با نخبگان اجتماعی، اقتصاددانان، فعالین محیط زیست و کسانی که می توانند رسانه تغییر شوند، این مساله دنبال می شود محمدی افزود: دیپلماسی ارتباطی فعال گام چهارم شهرداری بوده است چون تهران جز کلانشهرهای مطرح دنیا با ظرفیت های بی بدیل است و با فعالیت شهردار در این حوزه تغییر ذهنیت هایی در دنیا نسبت به تهران ایجاد شده است که نمونه های آن را در رسانه های خارجی می بینیم. وی افزود: ترمیم برند شهر تهران برای تبدیل شدن آن به مرجع کسب و کارها از برنامه های شهرداری است و بخش پنجم تلقی رسانه ها به عنوان متحد در حوزه شهری است که به همین دلیل شکایت از رسانه ها را کنار گذاشتیم و برای پبش برد این ادبیات جدید نتایج بی نظیری گرفته ایم. مدیر مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه رسانه های نوین اجتماعی گام ششم شهرداری در یکسال گذشته بوده است ابراز داشت: طرح مدیا سنتر شهر تهران در بوستان گفتگو که فضایی برای همه رسانه های شهری است باعث تولید محتوای با کیفیت شهری خواهد شد. وی افزود: به این ترتیب مسائل شهر تبدیل به مسائل عمومی خواهد شد. محمدی یکی از برنامه های هفته ارتباطات در حوزه دیپلماسی شهری را برگزاری جشنواره خشت طلایی برشمرد و گفت: و بخش ویژه کرونا تدارک دیده شده و تلاش می کنیم با همکاری دنیا این تلاش را به شهرهای دیگر برسانیم. وی جشنواره رسانه های شهری دیگر برنامه پیش روی شهرداری عنوان کرد و گفت: به دلیل کرونا جشنواره به تعویق افتاده و تا ۱۰ خرداد تمدید شده است. رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران به رونمایی جشنواره صبای تهران اشاره کرد که در پی کشف عملکردهای روابط عمومی ها در شهر تهران است و باعث شده شهر تهران برای شهروندان ارزش بیشتری پیدا کند و از طرفی مدیران خلاق را بشناسانیم. وی جشنواره جایزه تهران را دیگر جشنواره های زیر مجموعه رویداد ۱۴۰۰ تهران خواند و گفت: درگیری مردم با این رویداد بعد از کرونا بهترین اقدام است محمدی از رونمایی رسمی از شبکه شهر که یک شبکه چندرسانه ای است خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این شبکه به فعالیت روزانه ۳ ساعت افزایش یابد. رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه در یک نظرسنجی ۵۰ درصد پاسخگویان از فعالیت اطلاع رسانی شهرداری درباره کرونا راضی بودند. گفت: شهرداری مخالف تراکم فروشی نیست. وی گفت: ما هیچ وقت نگفته این تراکم فروشی نداریم بلکه ما با تراکم فروشی غیرقانونی مشکل داریم منظور ما آن تراکم فروشی است که باعث می شود تا قلمروهایی از عرصه عمومی کاسته شود. وی افزود: هر کسی که در تهران کار ساخت و ساز کرده باشد می داند که هر ساخت و سازی با حجمی از تراکم روبرو است اما اگر یک پارک یا یک باغ یا یک معبر به نفع تراکم فروشی از بین برود این مورد مخالفت ما است. محمدی گفت: در خیلی از مناطقی که می آمدند و مجوزهای خارج از سرویس می دادند برخورد شده و تذکراتی داده شده و امروز معاونت شهرسازی ما با هرگونه تراکم فروشی غیرقانونی مخالفت کرده و جلوی آن را می گیرد. وی در خصوص چرایی برگزار نشدن شهردار تهران با خبرنگاران گفت: ما بنا داشتیم یک نشست خبری به صورت مجازی برای آقای شهردار ترتیب دهیم اما ایشان بنای شأن نشست حضوری است. محمدی در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت: برخی گفتند شهرداری تهران به گاردین و فلان رسانه خارجی پول داده است تا مصاحبهای از شهردار تهران منتشر کنند. مشاور شهردار تهران افزود: من از اینجا می گویم اولاً با هیچ رسانه خارجی ارتباط خاصی نداریم و هرگونه ارتباط از مجرای وزارت ارشاد است و دوم اینکه یک ریال یک دلار یک یورو و خلاصه هیچ هزینهای برای این گزارش ها و مصاحبه ها پرداخت نشده است. وی ادامه داد: بخش عمده ای از جشنواره های برگزار شده در شهرداری تهران بی ریال برگزار می شود و نهایت هزینه انجام گرفته همان هزینه برگزاری و تشریفات است و هزینه دیگری پرداخت نمی شود. رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وعده افزوده شدن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از سوی دولت که تا پایان ماه جاری وعده داده شده بود، گفت: قرار بود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده به شهرداری تحویل داده شود که متاسفانه محقق نشد. وی در ادامه با اشاره به اینکه اتوبوس کالای انباری نیست و باید تولید و تحویل داده شود ابراز داشت: تا آنجا که تحقیق کرده ام این تعداد اتوبوس در کشور تولید نشده و تعداد آن بسیار محدود است. محمدی خاطر نشان کرد: معاونت حمل و نقل ترافیک و شورای شهر تهران به صورت جدی پیگیر تامین اتوبوس هستند. وی افزود: تغییرات دستگاه های اتوبوس ها همیشه در جریان است. رییس مرکز ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا شهردار تهران از پتانسیل حضورش در ستاد کرونا استفاده نکرده است گفت: نقش وی در این ستاد به عنوان هماهنگ کننده شهر تهران بسیار کلیدی بوده و گزارشات وی مبنای بسیاری از تصمیم گیری ها بوده است. محمدی در خصوص کمرنگ شدن محدودیت های شهری نیز توضیح داد: ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم وقتی ستاد کرونا می خواهد روال فعالیت ها به حالت طبیعی بازگردد ما هم مجبور به تبعیت هستیم. وی در خصوص بازگشت طرح ترافیک هم گفت: در شورای عالی ترافیک و شهرداری تهران تصمیم بر این است که طرح ترافیک بازگردد. و درباره این تصمیم بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.