گفتگوی وزیر آموزش وپرورش برمدار تحول وبهبودِ یادگیری در شبکه شاد
حمیدی از گفتگوی وزیر آموزشوپرورش و مهمان ویژه با مدیران کل استانی و روسای۷۶۰ گانه مناطق آموزشوپرورش سراسر کشور بر مدار تحول و بهبودِ یادگیری در شبکه شاد خبر داد. […]
فریبرز حمیدی با اشاره به تغییراتی که ناشی از شیوع بیماری کرونا در نحوه تعاملات و برگزاری جلسات به وجود آمده است؛ اظهار کرد: مدیران آموزشوپرورش بهعنوان جدیترین عامل مؤثر در ترویج گفتمان و فرهنگ توسعه میتوانند سهم مؤثر در پیشبرد و تحقق اهداف برنامههای کشور داشته باشند. وی افزود: تحقق شایسته فرآیند تعلیم و تربیت، بهعنوان مهمترین عامل اجتماعی زمینهساز تحقق حیات طیبه، مستلزم مشارکت فعال تمامی عوامل اجتماعی سهیم و مؤثر در آن، بهویژه پشتیبانی مؤثر عناصر اصلی اجتماع (خانواده، دولت، رسانه و سازمانها و نهادهای غیردولتی) بهمنزله ارکان این فرآیند در دوران معاصر است. حمیدی گفت: نهاد آموزشوپرورش با توجه به نقش و شکل فراگیر خود، با جامه عمل پوشاندن به کارکردهای تعریف شده، اگر نگوییم سهامدار اصلی، مهمترین سهامدار این فرآیند بهحساب میآید. وی تصریح کرد: در جهان امروز، امنیت، استقلال، توسعه و تعالی کشورها و ملتها به وجود انسانهای شایسته و کارآمدی وابسته است که بتوانند در شرایط پیچیده و همواره متغیر، زمینهساز توسعه شوند. رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: گفتوگو برمدار تحول، بهبود و یادگیری فرصتی ارزشمند و طلایی در جهت انسجام ملی، همسویی و همآوایی در نیل به اهداف عالیه کشور و هموار نمودن مسیر نظام تعلیم و تربیت کشور است. وی، جریان سازی اجتماعی برای همسو نمودن اندیشهها و ظرفیتهای فردی و سازمانی درون و برون دستگاهی، ارتقای مهارتهای مدیریتی مدیران در بستر گفتوگوهای کاربردی و مسئله محور، دسترسی به ظرفیتهای دستگاهها در جهت حل برخی مشکلات نظام تعلیم و تربیت و همچنین تبادل تجربیات و پیشنهادها در بستر تالارهای گفتوگو را از اهداف طرح گفتگو برمدار تحول و بهبود یادگیری برشمرد و اظهار کرد: با بهرهمندی از بستر گفتوگوی آنلاین در شبکه شاد با دعوت از اعضای محترم کابینه دولت و همچنین مسئولین دیگر قوا، موضوعهای دسته اول کشور و نظام تعلیم و تربیت در سطح ملی و استانی موردبحث و تحلیل قرارگرفته و ضمن بررسی مسائل و مشکلات پیش رو، راهکارهای عملیاتی پیشنهادی جهت تعامل دوسویه با سایر دستگاهها بررسی و تحلیل میشود. حمیدی گفت: مسئولان ارشد سایر دستگاههای اجرایی کشور پس از شنیدن نقطه نظرات کارشناسی و میدانی مدیران و متولیان نظام تعلیم و تربیت برای رفع موانع قانونی پیش رو در سیستم آموزشوپرورش اقدام خواهند نمود. وی ادامه داد: این گفتوگوها بهصورت هدفمند و برنامهریزی شده انجام خواهد شد تا در پایان مجموعهای از مسائل بررسی، تحلیل و در جهت کمک به آموزشوپرورش احصاء گردد. رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، مدیران کل استانها و رؤسای ۷۶۰ گانه آموزشوپرورش مناطق و شهرستانها را از مدعوین این گفتگوها در فضای مجازی برشمرد و با تشریح جزئیات این نشستهای مجازی، تصریح کرد: دستیابی به راهحلهای مناسب جهت مسائل آموزشوپرورش، انتشار دیدگاههای به اشتراک گذاشته جهت ارتقای سطح مهارت و تجربه سایر مدیران و کارشناسان، انعقاد تفاهمنامه اجرایی و عملیاتی در موضوعات مشترک دو طرف از دستاوردهای مورد انتظار این گفتگوها خواهند بود.